Inicjowanie i wspieranie nowatorskich rozwiązań w różnorodnych dziedzinach życia społecznego, a szczególnie w ochronie praw i wolności człowieka i obywatela, w ochronie życia rodzinnego i profilaktyce społecznej.
Propagowanie wykorzystania nowoczesnych technologii w ogólnie pojętym poradnictwie obywatelskim.
Popularyzacja idei mediacji rodzinnej i społecznej.
Rozwijanie i umacnianie postaw nastawionych na aktywne współdziałanie w rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.
Działalność na rzecz organizacji, których celami statutowymi jest: działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów.
Fundacja Sedina HS realizuje swoje cele poprzez:
Organizowanie szkoleń, seminariów, konferencji, konsultacji i zgrupowań z zakresu jeździectwa z udziałem wybitnych zawodników, trenerów, sędziów oraz osób związanych zawodowo z jeździectwem z kraju i ze świata.
Organizowanie imprez sportowych, także integracyjnych, realizujących programy edukacyjne i szkoleniowe.
Prowadzenie działalności naukowej, wydawniczej i publicystycznej na rzecz rozwoju jeździectwa i propagowania wiedzy na temat profesjonalnej jazdy konnej.
Skupienie wokół idei Fundacji działaczy i miłośników jeździectwa, przedstawicieli biznesu w kraju i zagranicą.
Zdobywanie środków finansowych na rzecz polskich sportowców, w tym pozyskiwanie sponsorów oraz korzystanie ze programów publicznych.
Współpracę z władzami samorządowymi, rządowymi oraz organizacjami pozarządowymi (krajowymi i zagranicznymi) w zakresie wymienionym w celach działania Fundacji.
Przygotowanie sportowców do udziału w krajowych i międzynarodowych zawodach jeździeckich, w tym Mistrzostw Europy, Świata i Igrzysk Olimpijskich.
Wspieranie powstania nowych sportowych ośrodków jeździeckich.
Wspieranie szkół publicznych i niepublicznych, prowadzących edukację na kierunkach związanych z użytkowaniem koni w zakresie realizacji programu edukacyjnego.
Organizowanie wydarzeń służących popularyzacji i promocji turystyki konnej oraz jeździectwa jako formy aktywnego spędzania czasu.
Zdobywanie środków finansowych na rzecz wydarzeń służących popularyzacji jeździectwa, w tym pozyskiwanie sponsorów oraz korzystanie z programów publicznych.
Angażowanie mediów poza branżowych w realizację tematyki związanej z szeroko rozumianym jeździectwem.